onsdag 23 augusti 2017

Flatmästerskapet 2017 Gålö 12-13 Augusti!

 
Thyra och jag på hala klippor till vattenmarkeringen!
Då är årets Flatmästerskap över. Ett mycket väl ordnat FM. Vi bodde tillsammans med vänner från Gotland. Tack för trevliga dagar. Vi hade ett fint boende ca 20 minuter från Gålö.

På lördagen startade Cleo i Ökl. Det var premiär för henne i klassen. Det blev ömsom vi ömsom vatten. Missade på första stationen, fick inte in vattenmarkeringen. Andra stationen såg hon inte kastet. Så kom vi då till station tre. Precis i skickat varvar en motorbåt sin motor förfullt så Cleo blev störd och låste sig helt. Tänker då att nu ger jag upp!! Då säger domaren att vi får göra om pga motorbåten. Så tacksam och glad jag blev. Vi gör om och Cleo klarar dirigeringen på 17 poäng. Stort tack till domaren som gjorde min dag. De två sista stationerna klarade Cleo bra. Rundan blev 4-0-17-16-16. Jag fick i alla fall svar på att Cleo kan även om vi nollade på en station. Min "lilla" försiktiga hund.
Fotgående till dirigeringen.
Här tillsammans med domaren som gjorde vår dag!!


På söndagen var det Thyra tur i Ekl. Även för henne premär i klassen. Första statioen var det mitt fel att vi nollade. Station två som var en svår vattenmarkering, där ville hon inte gå i bland hala stenar och funktionär. Så dålig start med två nollor. Men sedan gick det bra. Landdirigering, Landdirigering med störning. Och sista stationen, fotgående dubbelmarkering på linje med störningsskott. Bra slut. Skönt att se att min bästa Thyra kan. Resultat 0-0-19-18-17.
Nöjd med båda hundarna. Självklart hade det varit roligare utan nollor.

Cleo och jag har litet samtal!

Cleo väntar på markering!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar