måndag 12 september 2016

Thyra...

Thyra i sin "bubbla"

I helgen var det debut för Thyra att starta i Ekl på B-prov. Vi gick upp tidigt för att åka till Hjo och vara på plats kl 8. Vi startade i andra par. Ett  trevligt upplagt prov som började med vatten arbete. Thyras första uppgift var vattendirigering. Tyvärr lyssnade hon inte på mina signaler utan simmade ut till mitten och trampade vatten. Vände hemåt med sin tomma blick i sin egen bubbla som kommer när hon är sken dräktig. Tyvärr sa domaren att han nollar oss då hon inte tog tecken på vatten. Vi fick fortsätta att vara med som par kamrat. Landarbetet inga problem. Hon gjorde en super fin trippel markering och en helt godkänd land dirigering. Det fick vi mycket beröm för. Jag visste att det var en chansning att starta henne nu. Men har tyckt att hon fungerat bra på träning. I morse hade hon bädda snyggt med badrumsmattan när jag kom upp. Räknade att hon är på dag 42 så hon väntar "snart valpar" tror hon.

Min Bästa Thyra och jag kommer igen när sken dräktigheten är över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar